Melatoninas dar kitaip yra žinomas kaip „miego hormonas“ - išskirdamas šį hormoną, mūsų kūnas pasiruošia miegui vakare arba vos sutemus. Melatonino kiekis taip pat turi įtakos miego kokybei. Kadangi natūrali miego hormono gamyba mažėja mums senstant, daugelis melatonino trūkumą turinčių žmonių griebiasi maisto papildų su melatoninu.

Tačiau ką dar reikia žinoti apie melatonino papildų vartojimą? Ar melatonino vartojimas gali būti žalingas? Šiame straipsnyje rasite naujausią informaciją apie galimą melatonino šalutinį poveikį.

 

Melatonino šalutinis poveikis

Visų pirma, melatonino papildų vartojimas gali sukelti šalutinį poveikį.

 

Dažniausiai pranešama apie šiuos:

  1. Vidurių užkietėjimas
  2. Pilvo skausmas
  3. Neramumas
  4. Galvos skausmas
  5. Kūno temperatūros sumažėjimas

 

Rečiau pasitaikantys šalutiniai poveikiai:

  1. Nevaldymas
  2. Irzlumas
  3. Aukštas kraujospūdis
  4. Burnos džiūvimas
  5. Svorio padidėjimas
  6. Virškinimo sutrikimai
  7. Prakaitavimas
  8. Keisti sapnai

 

Svarbu visada laikytis dozavimo nurodymų! Tinkamai vartodami papildus galite išvengti šalutinių poveikių. Be to, prieš vartodami papildus visada turėtumėte pasikonsultuoti su medicinos specialistais, tai taikoma ir melatonino papildams. Daugiau apie melatonino dozavimą skaitykite kitame mūsų straipsnyje.

 

Ką daryti susidūrus su melatonino šalutiniu poveikiu?

Jei vartojimo pradžioje atsiranda nedidelis pilvo skausmas ar vidurių užkietėjimas, tai turėtų trukti labai trumpai, kol organizmas pripranta prie papildų vartojimo. Tačiau jei simptomai išlieka keletą dienų arba atsiranda papildomų šalutinių poveikių ar net alerginių reakcijų, reikia nedelsiant kreiptis į gydytoją. Be to, visada įsitikinkite, kad vartojate pakankamai skysčių ir sveikai maitinatės.

 

Ar melatoninas sąveikauja su kitais vaistais?

Melatonino papildai gali sąveikauti su tam tikrais receptiniais vaistais, todėl tokiais atvejais jo reikėtų vengti arba iš anksto aptarti vartojimą su gydytoju ar vaistininku. Vaistai, su kuriais gali sąveikauti melatoninas:

  1. Vaistai nuo diabeto
  2. Kraujo skiedikliai
  3. Kontraceptikai
  4. Imunosupresantai

 

Ką daryti, jei trūksta melatonino?

Melatonino balansas organizme svyruoja dėl daugelio priežasčių. Viena vertus, žmogui senstant melatonino kiekis nuosekliai mažėja. Tačiau mūsų darbo ir gyvenimo aplinka taip pat turi įtakos melatonino kiekiui. Tokiu atveju papildų vartojimas gali būti išeitis norint išlaikyti kokybišką miego režimą. Melatonino papildai dažnai laikomi saugesnėmis alternatyvomis, palyginti su stipriais raminamaisiais vaistais. Daugiau apie melatonino teikiamą naudą skaitykite čia.

 

Ar melatoninas ir alkoholis suderinami?

Ilgalaikis miego trūkumas gali būti pražūtingas ir turėti rimtų pasekmių žmonių sveikatai ir psichologinei būklei. Todėl kai kurie žmonės bando improvizuoti savigydoje maišydami melatoniną ar kitą raminamąjį vaistą su alkoholiu. Tokiu būdu padaroma rimta žala sveikatai. Be to, alkoholis sutrikdo natūralų melatonino išsiskyrimą organizme, todėl ne tik nėra pagalbininkas, bet ir gali pridaryti rimtų neigiamų ilgalaikių padarinių, lemti nemigos simptomus.

 

Kiti pavojingi šalutiniai poveikiai, vartojant melatoniną ir alkoholį yra:

  1. Galvos svaigimas
  2. Koordinacijos sutrikimas
  3. Stiprus mieguistumas
  4. Alpimas
  5. Pasunkėjęs kvėpavimas
  6. Kepenų pažeidimas
  7. Padidėjęs kraujospūdis

 

Trumpai tariant, niekada neturėtumėte vartoti melatonino ir gerti alkoholio arba derinti jo su raminamaisiais.

 

Kur įsigyti melatonino internetu?

Raw Powders siūlo netgi tris melatonino papildo alternatyvas - melatonino miltelius, melatonino tabletes ir melatonino purškalą.

 

Raw Powders asortimente galite rasti ir kitų papildų, vitaminų, nootropikų papildų: Omega 3, Uridinas, Gaba, Bakopa, Ašvaganda, L-teaninas, Cholinas, bei Supermaisto ir kitų.

 

 

Šaltiniai:

https://www.onmeda.de/Wirkstoffe/Melatonin/nebenwirkungen-medikament-10.html

https://www.brainperform.de/melatonin-nebenwirkungen/

https://www.dokteronline.com/de/produkt-info/melatonin-nebenwirkungen

https://www.brainperform.de/melatonin-und-alkohol/

https://www.zentrum-der-gesundheit.de/krankheiten/weitere-erkrankungen/mangelerscheinungen/vitaminmangel



Autorė:
Kay Svegler
Communications, PR, American Studies, University of Leipzig
Journalist and freelance writer (e.g. Süddeutsche Zeitung, BILD, MDR etc.)
Former Senior PR Manager for Fischer Appelt, Sustainability and Diversity Manager for DKB